سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا نزدیک است........

سید قدس سره در «اقبال» از کتاب «بشارة المصطفی لشیعة المرتضی» با استناد آن به «حسن بن علی بن فضال» از امام رضا از پدرانش، از امیرالمؤمنین – درود و سلام بر آنان – روایت نموده که که حضرت فرمودند: رسول خدا (ص) روزی برای ما سخنرانی نمود و فرمود:

 

«مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و بخشش گناهان نزدیک است؛ ماهی که نزد خدا برترین شبها و ساعتهای آن بهترین ساعتهاست؛ ماهی است که در آن به میهمانی خدا دعوت شده و شما را در این ماه از کسانی قرار داده اند که شایسته کرامت خدا هستند. نفس کشیدن شما در آن تسبیح و خوابیدنتان در ان عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعای شما در آن مستحبات است. پس با نیتهایی راست،‌ و دلهایی پاک از خدا بخواهید شما را موفق ره روزه آن، و خواندن کتابش نماید. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم شود.

با تشنگی و گرسنگی خود در آن، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران خود صدقه بدهید؛ بزرگان خود را در آن احترام کنید؛‌ کوچکترها را مورد رحمت خود قرار دهید و صله رحم بجا آورید. زبانهای خود را حفظ کرده، دیدگان خود را از آنچه نگاه به آن حلال نیست، نگهدارید. با یتیمان مردم مهربانی کنید تا با یتیمان شما مهربانی شود. به درگاه خداوند از گناهان خود توبه کنید. هنگام نماز دستهایتان را با دعا بطرف او بلند کنید؛ زیرا این وقت بهترین اوقات است و خداوند در آن هنگام با نظر رحمت به بندگانش نگاه کرده و هنگامی که از او بخواهند و با او مناجات نمایند،‌ جواب آنان را می دهد. و اگر او را صدا بزنند،‌ به آنان لبیک می گوید. و اگر دعا کنند، دعایشان را مستجاب می کند.

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 88/5/28 | 10:42 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

تفاوت زندگی مشترک با دوستی های عاشقانه

بسیاری از جوانان تصور می کنند:که زندگی مشترک وشرایط به وجود آمده در زمان ازدواج مانند شرایطی است که در زمان دوستی یا نامزدی بین دو طرف حاکم بوده است.و مقایسه بین این دو شرایط برای تعدادی از زوج ها باعث شده تا بدبینی خاصی نسبت به زندگی مشترک داشته باشند.در حالی که دنیای دوستی و نامزدی دنیای بسیار متقاوتی از زندگی مشترک می باشد.دنیای دوستی دنیای رویاها و ایده آل هاست در حالی که زندگی مشترک دنیایی کاملا حقیقی و ملموس است .دنیایی که در آن خوبی ها و بدی ها در کنار یکدیگر است و تنها می توان با تلاش و کوشش و صبوری دنیای ایده آلی ساخت.دنیای دوستی سراسر شیرینی ، امید و شرایط مطلوب است.اینجا مرد مورد علاقه ات کاملا در اختیار توست .برای با تو بودن به اندازه کافی فرصت دارد تنها به تو می اندیشد و به همه خواسته هایت تن در می دهد.زن مورد علاقه ات به همان گونه است که تو می خواهی ، تنها به فکر توست و برای رضایت و خوشنودیت تلاش می کند.

در زمان دوستی از گذشته خود به راحتی صحبت می کردی ، از همه خواسته هایت بی پرده سخن به میان می آوردی و احساس می کردی که گذشته و حالت از خودت می باشد.وآزاد هستی تا در انتخاب خود تجدید نظر کنی.همه چیز را عاشقانه می نگریستی و از کمی ها و کاستی ها به راحتی می گذشتی چون باور داشتی که باید این زندگی رویایی را شیرین نگاه داشت و برای شیرین بودن آن باید از عیب ها گذشت. اما همین که وارد زندگی مشترک می شوی شرایط کاملا تغییر می کند.

ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 88/5/24 | 1:31 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

آیا غیر انسان ها ، ملائکه و جنیان هم از یاوران حضرت مهدی ( عج ) خواهند بود ؟


پرسیده شده است که آیا غیر از انسان ها ، ملائکه و جنیان هم از یاوران حضرت مهدی ( عج ) خواهند بود ؟

در پاسخ این پرسش عرض می کنیم ، بله غیر از 313 نفر از انسان های شایسته و والا مقامی که از جمله یاران امام زمان هستند ، گروه هایی از ملائکه و نیز جن حضرت مهدی ( عج ) ر ایاری خواهند کرد .
الف ) طایفه ملائکه
مطابق آنچه از حضرت امام صادق ( ع ) نقل شده است اولین فرشته ای که با امام ( ع ) بیعت می کند «جبرئیل » است . « ابان بن تغلب » از حضرت صادق ( ع ) روایت نموده که فرمودند :
اولین کسی که با قائم آل محمد بیعت می کند ، جبرئیل است که به صورت پرنده سفیدی فرود می آید و با آن حضرت بیعت می کند . سپس یک پای خود را بر بیت الله الحرام می گذارد و پای دیگرش را بر بیت المقدس و آنگاه با آواز رسا و برنده ای ندا می دهد ، به نوعی که همه خلایق آن را می شنوند و می گویند :
«اتی امر الله تستعجلوه»
امر خدا در رسید ، پس برای آن شتاب نکنید .

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 88/5/21 | 12:22 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

آثار و فواید حجاب و عفاف

حجاب و پوشش، آثار و فواید فراوانى دارد که به بعضى از مهم ترین آنها اشاره مى کنیم :
الف) ایجاد آرامش روانى در فرد
یکى از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردى، ایجاد آرامش روانى در افراد جامعه است که یکى از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسى است; در مقابل، فقدان حجاب و آزادى معاشرت هاى بى بندوبار میان زن و مرد، هیجان ها و التهاب هاى جنسى را فزونى مى بخشد و تقاضاى سکس را به صورت عطش روحى و یک خواست اشباع نشدنى درمى آورد که مخلّ آرامش روانى افراد است. غریزه ى جنسى، غریزه اى نیرومند، عمیق و دریاصفت است و هر چه بیش تر از آن اطاعت شود بیش تر سرکش مى گردد; هم چون آتشى که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعلهورتر مى گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بى حیایى و برهنگى، اطاعت از غریزه ى جنسى بیش تر شده است، هجوم مردم به مسئله ى سکس نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتب سکسى بالاتر رفته است. این مطلب پاسخ روشن و قاطعى است به کسانى که قایل اند همه ى گرفتارى هایى که در کشورهاى اسلامى و شرقى بر سر غریزه ى جنسى وجود دارد، ناشى از محدودیت هاست; و اگر به کلى هرگونه محدودیتى برداشته شود و روابط جنسى آزاد گردد، این حرص و ولع از بین مى رود.

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 88/5/18 | 3:10 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

معایب ومحاسن چت کردن

امیدوارم بعد خواندن این مطلب بتوانی تشخیص بدی که چت کنی یا نه

جوان ایرانی، خسته از مناسبات متناقض اجتمـاعی، واقعیت‌هـای تلخ زندگی، ناکامی‌های کنونی و آینده ای ابهام آمیز از دریچه اینترنت بـه جهـانی دسـت می‌یابد که در آن فاصله‌ها مفهوم خود را از دست می‌دهند.              
برخی آنرا <تالار گفتمان> می‌نامند و اکثرا آنرا به‌نام <چت روم> می‌شناسند، مثبت است یا منفی، سازنده است یا مخرب، مفید است یا مضر، هنوز این موضوع به بحث‌های تخصصی و کارشناسی راه نیافته است.                  
برخی معتقدند <روابط بین‌الملل> به معنای واقعی فقط پس از گسترش اینترنت و از طریق <چت روم‌ها> محقق شده است.         

                                                                                                                        
آمارها نشان می‌دهد، استفاده از <چت> در بین کاربران ایرانی، بیشترین سهم را داشته است اما این موضوع نیز مانند بقیه موضوعات، هنگامی‌که آثار خود را نمایان ساخت، مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 88/5/9 | 6:59 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

جنگ اینترنتی ایران و آمریکا شدت گرفت!!

عصر ایران – پس از ناآرامی های اخیر در ایران متعاقب اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، سنای آمریکا هفته گذشته بودجه ای 55 میلیون دلاری را با عنوان " قربانیان سانسور در ایران " به تصویب رساند .


بر اساس سخنان سناتورهای ارایه دهنده این طرح ، هدف اصلی از تصویب آن باز کردن فضای ارتباطات اینترنتی برای معترضان ایرانی است تا بتوانند راحت تر به انتقال اطلاعات بپردازند.


این انتقال اطلاعات از نظر طراحان طرح در دو سطح قابل تقویت است که یکی در سطح گسترش ارتباطات اینترنتی معترضان در درون ایران و دور زدن فیلترینگ سایت ها و دسترسی آسان معترضان به شبکه های ارتباطات اجتماعی – اینترنتی همچون فیس بوک و توییتر است و سطح دیگر آن تقویت امکان ارسال اخبار و اطلاعات از داخل ایران به خارج در قالب عکسها ، متن ها و ویدئوهای ضبط شده است .
البته بخش عمده ای از این بودجه هم به کار تقویت شبکه های ماهواره ای و رادیویی همچون صدای آمریکا و بخش فارسی  رادیو اروپای آزاد (رادیو فردا ) اختصاص خواهد یافت .


سایت عصر ایران برای روشن شدن ابعاد این طرح  گفتگویی با یکی از کارشناسان کشورمان در حوزه " IT " انجام داده است .

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 88/5/8 | 11:57 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

((شعری به مناسبت ولادت آقا امام حسین ))

قلم،
کی لایق تو تواند نوشت؟
لب،
کی سزاوار تو تواند دم گرفت؟
چشم،
کی به قدر تو تواند بارید؟
جان... وقتی تو قد علم می کنی،
کی قابل تواند بود برای تقدیم...؟
کی پدری ، شایستگی پسری چون تو تواند داشت؟
چگونه مادری فرزندی به عظمت پاکی تو تواند زایید؟
کجای زمین،
این خاک خاکی بی قدر...
ارزش گل سرشتن تو را،
خواهد داشت؟
باور ندارم جنس تو خاک باشد....
جنس تو خورشید است!
اما؛
خورشید در برابر پرتو افشانی تو،
کی توان پرتو پراکنی خواهد داشت...؟
خدا،
آن مهر بی همتا،
کی چون تویی آفرید؟
چون تو محبت پیشه،
چون تو عظیم القدر،
چون تو یگانه،
چون تو، حسین...

برگرفته از سایت مستور




تاریخ : دوشنبه 88/5/5 | 11:0 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی