سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریشه تاریخی و نحوه شکل گیری وهابیت

وهابیت نامى است که شیعیان و اهل سنت بر فرقه اى خاص نهاده اند؛ درحالى که آنها خودشان را سلفى مى دانند.
«سلف» در لغت به معناى «متقدم» و «سابق» است و در اصطلاح متکلمان و اصحاب ملل و نحل، به صحابه، تابعین، تابعین تابعین و حتى علماى اسلامى در سه قرن نخست هجرى، سلف گفته شده است. گاهى نیز از نخستین تابعین، به «سلف صالح» تعبیر مى شود.
جریان سلفى گرى را در قرن چهارم هجرى (323 ه . ق) گروهى از اهل حدیث به وجود آوردند. آنان، خود را «سلفیه» نامیدند، به این اعتبار که خودشان را پیرو سلف صالح مى شمردند و در رفتارها و باورهایشان، خود را تابع پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و اصحاب و تابعین مى دانستند.
این گروه به پندار خویش، در صدد احیاى سیره «سلف صالح»، یعنى مسلمانان صدر اسلام بودند و مدعى شدند که امت پیامبر صلى الله علیه و آله را از انحراف و اشتباه به راه مستقیم بر مى گردانند. آنان براى تحقق اهداف خود، مى خواستند همه به سیره سلف صالح باز گردند؛ یعنى مانند آنان بیندیشند و عمل کنند و از آنچه در دوره هاى پس از پیامبر صلى الله علیه و آله و اصحاب بزرگش افزوده شده است، دورى گزینند. سلفیه چون خود را به احمد بن حنبل پیشواى حنابله منسوب مى کردند، به «حنابله» نیز معروف اند.
سلفیان با معتزله به شدت به نزاع پرداختند؛ زیرا معتزله به عقل و دلایل عقلى استناد مى کردند؛ ولى این گروه، استفاده از شیوه هاى عقلى را در اسلام از امور جدید مى پنداشتند که در عصر صحابه و تابعین مرسوم نبوده است. همچنین آنان به ظاهر آیات و احادیث بسنده مى کردند و هرگز به تأویل و تفسیر نمى پرداختند و تنها به نصوص قرآن و حدیث و دلایل به دست آمده از نص معتقد بودند. از این رو، به استقرار پروردگار بر عرش و فرود آمدن خداوند در سایه هایى از ابر اعتقاد داشتند.

لطفا برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


تاریخ : دوشنبه 89/1/30 | 3:39 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

 استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های بیگانه جایز نیست

سرویس آئین و اندیشه: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائی فرمودند: استفاده از ماهواره ها و سایت های خبری که در واقع شبکه های بیگانه آن ها را ترتیب داده و بر جوامع اسلامی مسلط کرده اند، باید گفت چون غالباً اطلاعات آنها مسموم است و اگر خبر صحیحی هم در دسترس بینندگان شان و مخاطبانشان قرار دهند، در راستای اهداف استعماری و گمراه کردن (مردم) و ایجاد فتنه و تفرق است، به همین خاطر استفاده از چنین شبکه هایی جایز نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، در پاسخ به استفتائی درخصوص استفاده از ماهواره و شبکه های خبری بیگانه، هرگونه استفاده از این شبکه ها را جایز ندانست.
آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتاء "استفاده از شبکه های ماهواره ای و سایت های خبری بیگانه از نظر شرعی چه حکمی دارد؟" گفت: در مورد استفاده از ماهواره ها و سایت های خبری که در واقع شبکه های بیگانه آن ها را ترتیب داده و بر جوامع اسلامی مسلط کرده اند، باید گفت چون غالباً اطلاعات آنها مسموم است و اگر خبر صحیحی هم در دسترس بینندگان شان و مخاطبانشان قرار دهند، در راستای اهداف استعماری و گمراه کردن (مردم) و ایجاد فتنه و تفرق است، به همین خاطر استفاده از چنین شبکه هایی جایز نیست.
در پاسخ استفتاء آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: البته اهل خبره یعنی کسانی که دست بیگانگان را خوانده اند و در واقع به جهت اطلاع از نحوه ورود آنها در مسائل و اینکه دنبال چه اهدافی هستند، روی این اخبار فعالیت علمی انجام می دهند، از این فتوی مستثنی هستند. البته آن هم در مواردی که ضرورت ایجاد کند. اما اگر ضرورت ندارد، آن هم جایز نیست. همان حکمی که مشهور فقها در مورد کتب ضاله، فرموده اند: "استفاده از کتب ضاله جایز نیست." همان حکم در مورد اینها هم جاری و ساری است. جاذبه این برنامه ها از کتب ضاله و فریب کاری ها و حیله ها و نیرنگ هایی که در این سایت ها وجود دارد و ترفندهایی که اهل باطل در کتب ضاله برای فریب مخاطبین شان و مطالعه کنندگان اعمال می کنند، کمتر نیست.
*ارتباط با رسانه های خارجی، قدم برداشتن در راه اهداف بیگانگان است
آیت الله صافی گلپایگانی همچنین در پاسخ استفتاء دیگری "ارتباط گرفتن با شبکه های ماهواره از طریق تلفن، ایمیل و روش های دیگر و ارسال اخبار داخلی کشور چه حکمی دارد؟"، تاکید کرد: در مورد ارتباط با شبکه های ماهواره ای و رسانه ها یا مطبوعات بیگانه، چه این نحوه ارتباط تلفنی باشد، چه از طریق تلگراف، چه از طریق ایمیل و اینترنت باشد، به هر صورت، ارتباط با این ها که در واقع نوعی همکاری و همیاری با آنهاست و آنها را به اهدافشان نزدیک تر می کند، ولو به نظر شما بسیار قلیل و ناچیز بیاید، به هیچ وجه جایز نیست و این به نوعی قدم برداشتن در راه اهداف باطل بیگانگان است.
*تماس با شبکه های ماهواره ای، ستم به هموطنان است
گفتنی است پیش از این نیز، آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان، درباره استفاده از ماهواره گفته بود: با توجه به اینکه غالب برنامه‌های آن فاسد است و اثرات منفی در پی دارد و در هر خانه‌ای وارد شود غالبا از آن سوء?استفاده خواهد شد استفاده از آن جایز نیست.
این مرجع تقلید درباره همکاری و ارتباط با رسانه های بیگانه هم خاطرنشان کرده بود: مسلماً با توجه به اینکه سایت های بیگانه کارشان شیطنت و ایجاد نفاق در بین مردم و متزلزل ساختن پایه های نظام جمهوری اسلامی و حتی متزلزل ساختن استقلال مملکت و آرامش مردم است، بنابراین تماس گرفتن با آنها از این قبیل کمک به ظلم و ستم به هموطنان و شرعاً و قطعاً جایز نیست.

منبع:فرهنگ انقلاب اسلامی




تاریخ : پنج شنبه 89/1/26 | 3:5 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

کجایند مردان بی ادعا؟؟؟؟

زندگی نامه شهید منصور خادم صادق

"هر عملی که شما را به این دنیا وابسته می کند رها کنید و اعمال پیوند دهنده آخرت را پیشه کنید"

جانباز و بسیجی عارف ، سردار شهید منصور خادم صادق در دومین روز از بهار 1341 در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود . پس از گذراندن دوره ابتدائی و راهنمائی وارد هنرستان شد و رشته الکترونیک را جهت ادامه تحصیل برگزید . در کنار تحصیل به کار اشتغال داشت و از این طریق مخارج خود را تأمین می کرد ، درحالیکه دیگران را نیز از دستان کوشا و روحیه کریمانه خود بی بهره نمی گذاشت .

شهید خادم صادق قبل از به پایان رساندن دوران متوسطه و بحبوحه شروع جنگ تحمیلی از ادامه تحصیل بازماند و با قلبی سرشار از عشق و شور به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست تا در جبهه ای دیگر به دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب و مردم کشورش بپردازد . در طول جنگ و در مدت هشت سال دفاع مقدس و پس از آن مسئولیتهای مختلفی را به عهده داشت که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مسئول محور آبادان / مسئول زرهی لشگر19فجر / معاونت آموزش نظامی سپاه ناحیه فارس / مسئول بسیج لشگر 19 فجر / فرماندهی آموزش دانشکده علوم و فنون زرهی / و ….

سردار شهید حاج منصور خادم صادق که در عملیاتهای مختلف شرکت کرده و گهگاه از نواحی مختلف بدن نیز مجروح شده بود در عملیات پاکسازی منطقه مین گذاری شده در جاده ام القصر پای خود را از دست داد . شهید خادم صادق احترام خاصی برای بسیجیان قائل بود و بیشتر وقت خود را صرف تربیت بسیجیان می کرد. پس از اتمام جنگ با اصرار خانواده و با شرایطی که همواره مدنظر داشت ، تأهل گزید و با همسر شهید آقامهدی ظل انوار پیمان ازدواج بست . ثمره این ازدواج پسری بود که شهید خادم صادق بیاد خاطره قهرمانی های شهید مهدی ظل انوار او را محمد مهدی نام نهاد .

سرانجام این عاشق شوریده و این جانباز خستگی ناپذیر ، در اول آبان ماه 1372 در حین انجام مأموریت در حوالی شهرستان دلیجان دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حضرت دوست شتافت . چند روز بعد بر دستهای مردم قهرمان پروری که رشادتها و دلاورمردیهای او را در زمان جنگ نقش نگین خاطر داشتند تشییع و در گلزار شهدای دار الرحمة شیراز در به خاک سپرده شد.

امروز گرچه از قافله شهدا جا مانده ایم اما یه چیز آدمو دلگرم می کنه و اون حرفیست که چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که : امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا،کمتر از خود شهادت نیست .




تاریخ : سه شنبه 89/1/24 | 9:8 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

عشق‌های مجازی، شکست‌های واقعی

مریم زنی 30 ساله است که به تازگی از همسرش جدا شده است. او 4 سال پیش با کوله باری از امید راهی انگلستان شد تا همسر رویاهایش را آنجا پیدا کند. مریم با شوهر سابقش از طریق چت کردن در اینترنت آشنا شده بود و چون او یک ایرانی مقیم انگلستان بود و مریم دوست داشت در خارج از کشور زندگی کند، راهی آن سوی آب‌ها شد. با او ازدواج کرد و 2 سال نیز در کنار همسرش زندگی کرد.
 اما در سفری که به ایران داشتند مریم نهایتا متوجه شد که شوهرش یک همسر دیگر و دو فرزند نیز دارد که از او پنهان کرده و درباره وضعیت خانوادگی و مالی خود دروغ گفته است. اختلافاتی که پس از روشن شدن حقیقت پیش آمد، باعث شد که مریم از همسرش جدا شود و از ماجرایی که پشت سر گذاشته به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌اش یاد کند. مینا دختر 14 ساله‌ای است که در پی دوستی اینترنتی با یک پسر جوان از خانه شان گریخته بود. این دختر نوجوان که اهل شیراز است پس از دستگیری در جریان بازجویی‌ها به بازپرس دادسرای اطفال گفته: من از طریق چت‌کردن در اینترنت با رضا که پسری 25 ساله و اهل تبریز بود آشنا شدم. رابطه اینترنتی‌مان ادامه یافت تا این‌که احساس کردم عاشق رضا شده‌ام. من در شیراز زندگی می‌کردم و رضا در تبریز برای همین هرگز همدیگر را ندیده بودیم با این وجود تصور می‌کردم رضا می‌تواند مرا خوشبخت کند. دختر 14 ساله در اعترافات خود گفته است: مدتی از دوستی اینترنتی ما گذشته بود که رضا به شیراز آمد و ما همدیگر را ملاقات کردیم. با دیدن رضا مطمئن شدم او همان مرد مورد علاقه من است، برای همین در همان راه بازگشت از مدرسه همراه او فرار کردم و دیگر به خانه‌مان بازنگشتم. ما با هم به تهران آمدیم و رضا مرا مورد آزار قرار داد. برای مدتی سرگردان و آواره بودیم تا این‌که ماموران ما را دستگیر کردند.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


تاریخ : سه شنبه 89/1/24 | 10:19 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

منافع ملی مهمتر است یا انرژی هسته ای؟

یکی از قواعد سیاست خارجی که معمولا سیاست مداران و اندیشمندان روابط بین الملل به آن تکیه دارند، التزام به امنیت ملی و منافع ملی کشور است. بعبارت دیگر این دو شاخص سبب جهت گیری های سیاسی و دیپلماتیک دولتمردان کشور می شود.

محمودی در مورد این دو اصل می نویسد: «تقدم دو اصل «امنیت ملی» و «منافع ملی» بر فرد محوری، سلیقه‌های گذرای شخصی و یا گروهی، و تحمیل چارچوب‌های ایدئولوژیک (مرامی، فرقه‌ای) برسیاست خارجی. امنیت ملی و منافع ملی، دو مفهوم عینی، تعریف پذیر و قابل اجماع است. در برابر، فردسالاری، اعمال سلیقه‌ها و شعارهای فهم ناپذیر، ذهنی و «فضایی»،‌کار سیاست خارجی را به دشواری و انحراف می‌کشاند. اگر سیاست خارجی به جای آنکه بر مدار قانون و با التزام نسبت به امنیت ملی و منافع ملی اداره شود، به «مزاج» این و آن، به مطامع فرقه‌ای و به اوهام و خیالات دور و نزدیک سپرده می‌شود، حاصلی جز خسران برای کشور ندارد. راه صواب، التزام به سازوکارهای قانونی و رعایت قواعد عام یاد شده همراه با به کارگیری روش «هزینه، فایده» در سیاست خارجی و کنارگذاشتن‌ «پسند» و «ذوق و سلیقه» این و‌ آن است.»(محمودی، 1389)
التزام به این دو اصل در سیاست خارجی امری بدیهی است اما باید به تعریفی از این دو اصل دست یابیم. قطعا در نظام سرمایه داری تعریفی که از این دو اصل می شود حفظ منافع ملی به معنی اقتصادی و امنیت ملی به معنی امنیت در مرزهای داخلی است که به این بهانه می بینیم دادگاه آمریکا دست دولت آمریکا برای دستگیری هر فردی که تشخیص می دهد او برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است در هر کجای دنیا باز گذاشته است.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


تاریخ : دوشنبه 89/1/23 | 4:8 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

تهدید به حمله اتمی علیه ایران بیانگر رسوایی وشرارت دولت آمریکا است


خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تهدید تلویحی به استفاده از سلاح اتمی علیه ایران، اینگونه سخنان را رسوا کننده و به ضرر آمریکا، ناقض ادعاهای حقوق بشری و بیانگر بی حیایی و غیر قابل اعتماد بودن دولت این کشور دانستند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح به عنوان حصن و حصار یک ملت و کشور و لزوم استحکام و هوشیاری دائمی این حصار، تأکید کردند: استحکام واقعی یک نظام و ملت، توکل به خداوند متعال، هوشمندی، داشتن اعتماد به نفس، باور به توانایی ایستادگی و تقویت قدرت ایستادگی است.
ایشان با اشاره به شرایط کنونی دنیا و حاکمیت زور، ظلم، جهل و شهوت خاطرنشان کردند: در چنین دنیایی، استحکام و قدرت نیروهای مسلح و حفظ هوشمندی و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهمیت دو چندان دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد ظالمانه و تجاوزکارانه برخی قدرتها و سران آنها تحت لوای شعارهای فریبنده افزودند: امروز کسانی که جنگ طلب واقعی هستند، نام صلح را بر زبان می‌ آورند و همین افراد که هیچ حق و اعتباری برای انسانها قائل نیستند، شعار حقوق بشر سر می دهند.

لطفا برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


تاریخ : یکشنبه 89/1/22 | 4:59 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

در پی دیدار نامزد ندا با پرز......

در طی فتنه ها و آشوب های پس از انتخابات، قتل مشکوک و احساس برانگیز دخترکی به نام ندا، عواطف همه ایرانیان و بسیاری از مردم کشورهای غربی را به بازی گرفت. هر چند مدتی بعد، بررسی های تخصصی فیلم های موجود از صحنه کشته شدن او منجر به بروز سوالات بسیار جدی و ابهام در کشته شدن یا نقش بازی کردن وی در فیلم های مذکور گردید.
اینک پس از گذشت ماه ها از این جریان و باز شدن مشت تبهکاران فتنه گر، این بار فردی که خود را از روز اول پخش خبر کشته شدن این خانم، نامزد وی معرفی کرده است(با سابقه نامزدی دو ماهه! یعنی آغاز تبلیغات غیر رسمی انتخاباتی جریان به اصطلاح اصلاحات)، ضمن سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و از همه مهمتر پرز، رئیس جمهور این رژیم، اعلام کرده است که در دیدار با آنها، خواستار عدم حمله به ایران، توسط صهیونیست ها شده است!
اینکه او چگونه چهره رسانه ای شده و چگونه سر از تل آویو در آورده است، اکنون محل بحث نیست. آنچه مهم است، خودکشی سیاسی این شخص در ایران است.
این فرد به خوبی میداند که حتی شقی ترین آدم ها در دنیای امروز، جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و آنها را بابت دزدی بدن فلسطینی ها و زلزله زدگان هائیتی، سنگدل و بی رحم می داند. به هیمن دلیل ایرانیان نیز به شدت از رژیم صهیونیستی متنفر بوده و هر آنچه به آنها مربوط می شود را منزجر کننده میداند.
ظاهراً جناب ماکان (نامزد ندا) با علم به این موضوع اقدام به سفر به تل آویو کرده است اما به واقع چرا؟ دلیل این امر کاملا مشخص است.
هر مزدوری یک تاریخ مصرف دارد (شیخ خزعل و رضا خان پهلوی) و تاریخ مصرف مزدوران جبهه فتنه سبز هم در حال حاضر به پایان رسیده و اربابان صهیونیست آنها با آگاهی از نابودی وجهه آنها در میان مردم ایران، به صورت علنی با آنان دیدار می کنند که چهره غاصب و جنایتکار خود را در زیر مظلومیت دروغین (یا دست کم مشکوک) ندا پنهان کنند. نکته اینجاست که ظاهراً آنها در مرحله نخست از موج همدردی با این مقتول مشکوک در ایران، به اهداف خود برسند و در این مرحله از این موج مظلوم نمائی در رسانه های جهانی به نفع خود استفاده می کنند.
پیام دیدار نامزد ندا با شیمون پرز برای جهانیان این است:
ببینید که ما چقدر بشر دوستیم و حامیان کودکان مقتول غزه در ایران، چقدر سنگدل هستند! پس ما حق داشتیم فلسطینی ها را آواره کرده و بکشیم.
اما این دیدار برای فتنه گران نیز یک پیام داشت:
سرکار خانم آقا سلطان! تل آویو، ایستگاه آخر  پروژه ندا بود.

منبع:فرهنگ انقلاب اسلامی




تاریخ : یکشنبه 89/1/15 | 11:12 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی