سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا  هر رای ما، امنیت ملی کشور را بیشتر تضمین می کند؟

انتخابات
 به آستانه روز دوازدهم اسفند رسیده ایم. روزی که شاید بسیاری از ما درباره آن در این ایام اندیشیده ایم، حرف زده ایم، فکر کرده ایم و به رای دادن، رای ندادن و نحوه انتخاب خود و نامزدهای احتمالی فکر کرده ایم.  هر کدام از ما درباره این که  آیا در انتخابات شرکت می کنیم و یا نه و هم چنین  ملاک های ما برای رای دادن فکر کرده ایم .
اما به نظر می رسد انتخابات در مقطع فعلی از دو جهت برای کشور ما مهم است:
اولین دلیل که شاید بدیهی ترین دلیل مشارکت مردم در نظام های مردمسالار است، حق انتخاب مردم می باشد. در واقع اصل نظام های دموکراتیک بر حق رای مردم و مشارکت سیاسی آنها استوار شده است. لذا در نظام مردم سالاری دینی که بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت استوار شده ، مجلس به عنوان مردمی ترین نهاد حکومت، تجلی اراده ملت در قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است. مشارکت سیاسی ما در واقع پشتوانه این امر است که افرادی به مجلس راه می یابند که از پشتبانی عموم مردم برخوردارند.
آن چیزی که هماره به عنوان سلاح پیش گیرنده در مقابل تهاجم و خصومت دشمن بوده است، نه بمب هسته ای که حمایتهای مردمی بوده است
اما نکته مهم و اساسی در این زمینه، دلیل دومی است که در این روزها به عنوان یکی از دلایل مهم ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات مطرح شده است. این دلیل ارتباط نظری با اصل پارلمانتاریسم ندارد و بیشتر از اینکه به سیاست داخلی که حوزه اصلی انتخابات است به حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی  ارتباط دارد. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
سیاست مهار ایران پس از بیداری اسلامی:
بیداری اسلامی که از سال گذشته در منطقه شکل گرفت در حال تغییر سیاسی عمیقی در منطقه است.  نظامهای سیاسی سکولار و دیکتاتور در منطقه در حال سقوطند و موجی از اقبال به سوی اسلام گراها ایجاد شده است. البته غرب
مجلس شورای اسلامی

نیز می کوشد با ایجاد تعلیق ها و دستکاری ها مسیر حرکت انقلاب ها را به سمت رژیمهای سکولار وابسته مجددا تغییر دهد و از  تعمیق انقلاب سیاسی به انقلاب اجتماعی جلوگیری نماید. یکی از متفکران مهم غربی در حوزه استراتژیک معتقد است آینده سی ساله خاورمیانه در این یکی دو سال تعیین خواهد شد.
یکی از عوامل اصلی و بازیگران شکل دهنده نظام جدید خاورمیانه اسلامی ایران خواهد بود. همانطور که ایران نشان داد پس از خلا صدام در عراق و طالبان در افغانستان، می تواند رقیب مهمی برای غربی ها در سمت دهی سیاسی این کشورها باشد. سقوط نظام سیاسی وابسته در مصر و ایجاد بحران در تونس، یمن، لیبی و بحرین این هراس را ایجاد کرده که نقش آینده ایران در مهندسی راهبردی منطقه چه قدر خواهد بود؟
لذا با توجه به این راهبرد، استراتژی غرب درباره مهار خطر ظهور ایران به عنوان قدرتی فرامنطقه ای و رهبر اسلامگرایان منطقه،  تضعیف آنی ایران با راهبرد تحریم و یا حتی حمله نظامی است.  در واقع ایران نباید فرصت بازی کردن مثبت در منطقه را پیدا کند و به مناطق نفوذ خود بیافزاید. لذا فشار به ایران با اهرم مساله هسته ای به شکل بسیار شدید در دستور کار است. 
آیا مردم از نظام حمایت می کنند؟ مساله این است!
یکی از مفروضات نظام سلطه بین الملل درباره ایران این است که بعد از فتنه 88 از حمایت های مردمی از نطام کاسته شده است. همواره نظام در سالهای پس از پیروزی انقلاب در خطر حمله نظامی و یا تحریمهای شدید غرب بوده است.در واقع دشمن در حال حاضر  به دقت تحولات ایران را برای طراحی اقدامات بعدی تحت نظر دارد. این انتخابات برای آنان نمادی از میزان مشروعیت نظام میان مردم و حمایتهای مردمی از کل ساختار نظام است. این فاکتور در محاسبات فایده و زیان آنها بسیار نقش دارد.  اما آن چیزی که هماره به عنوان سلاح پیش گیرنده در مقابل تهاجم و خصم دشمن بوده است، نه بمب هسته ای که حمایتهای مردمی بوده است.  شاید به همین دلیل است که دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:
 در همه دنیا، انتخابات پرشور، مظهر زنده بودن یک ملت و عزم و اراده راسخ آنان است، بنابراین در هر کشوری که حضور مردم در انتخابات گسترده باشد، نشانه هوشیاری ملت و همراهی آنان با نظام خود است.
رهبر معظم انقلاب: حساسیت این دوره از انتخابات به این علت است که جبهه استکبار همه تیرهای خود را بر ضد ملت ایران، خرج کرده و به تیرهای آخر رسیده است، بنابراین مردم باید بایستند و عزم و اراده خود را به رخ دشمن بکشند تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت نمی تواند مقاومت کند.
شاید در این ایام که غرب از تمام توان خود برای زمین زدن نظام اسلامی و ناامید کردن مردم از جمهوری اسلامی استفاده
رهبر معظم انقلاب
 کرده و تحریمهای بی سابقه ای را به مرحله اجرا درآورده و از سوی دیگر مدام برای حمله نظامی چنگ و دندان نشان می دهد و در خیال خام خود گمان می کند میان مردم و نظام شکاف افتاده است، شرکت در انتخابات ضمن نشان دادن همبستگی ملی ، به دشمن نشان خواهد داد که در صورت هرگونه اقدام نابخردانه با اکثریت مردم ایران رو برو خواهد بود. شاید بتوان در این راستا سخن رهبر حکیم انقلاب را تفسیر کرد که فرمودند:
  حساسیت این دوره از انتخابات به این علت است که جبهه استکبار همه تیرهای خود را بر ضد ملت ایران، خرج کرده و به تیرهای آخر رسیده است، بنابراین مردم باید بایستند و عزم و اراده خود را به رخ دشمن بکشند تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت نمی تواند مقاومت کند.
  حرف آخر:
به نظر می رسد شرکت در این انتخابات نه تنها امری مربوط به سیاست داخلی کشور ماست که تضمین کننده امنیت ملی ما در عرصه بین الملل است.  لذا  نه تنها انتخابات مظهر تجلی اراده مردم  و جمهوریت نظام است ، بلکه در این دوره  تضمین‌گر امنیت ملی است و حضور آحاد ملت در انتخابات پیش‌رو سبب استمرار گفتمان انقلاب اسلامی و خوشحالی حامیان انقلاب و یاس دشمنان خواهد شد. بنابراین  همه ما از همه طبقات، قومیتها، نگاهها ، جناحها و سلایق باید بکوشیم که در این امر خطیر و سرنوشت‌ساز مشارکت داشته باشیم و تامین کننده منافع و امنیت ملی باشیم




تاریخ : پنج شنبه 90/12/11 | 10:18 صبح | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی