سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سانسور تاریخی اصلا علی نداریم!!!!!!!!!!

در یک اقدام جدید از سوی دولت و روحانیون عربستان سعودی، بخش گسترده‌ای از نقش حضور پررنگ حضرت علی (ع) در تاریخ اسلام در کتب‌ تاریخی و مرجع عربستان، حذف شد.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک، این کار که از پانزده سال پیش آغاز شده بود، هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده است که حتی مستندات برادران اهل تسنن درباره نقش مؤثر حضرت علی (ع) نیز حذف شده و هم‌اکنون نسل‌های جوان عربستان، حتی سایه‌ای از نام آن حضرت را نمی‌توانند در کتابی مرجع یا تاریخی پیدا کنند.
این گزارش می‌‌افزاید، در کتاب‌ فروشی‌های عربستان، همه کتاب‌هایی که نامی از آن حضرت و نقش ماندگار ایشان در تاریخ اسلام است، جمع‌آوری شده است و احادیث جعلی جایگزین آنها شده است.
علی‌ ستیزی روحانیون وهابی که از آغاز شکل‌گیری حکومت کنونی عربستان با کارهای مرموزانه انگلیس آغاز شده بود، هم‌اکنون به تحریف واقعی رخدادهای تاریخی و حقایق انکارناپذیر رسیده است.

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 88/4/31 | 11:6 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

خودسازی چیست؟

موضوع اصلی خود سازی در مباحث اخلاقی و به طور کلی، موضوع اصلی دین، روح و بعد معنوی انسان است، نه بدن مادی او؛ زیرا این وظیفه علوم زیستی و طبیعی است که در مورد ساختار و کیفیت، رشد، بیماری های بدن و درمان آنها مطالعه و تحقیق نمایند. بدن، در این میدان، صرفا به عنوان ابزاری تحت اختیار و فرمان روح به کار گرفته می شود.
اگر انسان بعد مجرد و روح نداشت، چندان به دین نیاز مند نمی شد، بدن انسان مادی است وبرای رفع نیازها یش به دانش تجربی و طبیعی نیاز دارد، اینگونه دانش در خود طبیعت یافت می شود و آدمی قادر است با ابزار حس ، مقایسه، آزمایش و علوم دانشگاهی، به رفع نیازهای دانشی خویش بپردازد ، ولی روح انسان مجرد است و سامان دادن به حیات مجرد روحانی انسان، نیاز به دانش و بینش معنوی دارد، اینگونه آگاهی، با ابزار طبیعی تحصیل نمی شود و نیازمند به عقل، وحی و ابزار فرا طبیعی است.
دین، در اصل، تامین کننده نیازهای بینشی و دانشی انسان در زندگی معنوی و فرا طبیعی او است، اگر چه اکنون که آدمی با طبیعت در آمیخته است، به نیازهای طبیعی او نیز، به طبع بعد مجرد، پرداخته شده است .

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 88/4/26 | 10:46 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

تیتر : استمنا


خلاصه : چه عوارضی در پی دارد و راههای ترک آن چیست ؟

 اول از همه مختصری پیرامون زیانهای این عمل خطرناک صحبت می کنیم و بعد به راههای ترک آن را می پردازیم . از عواقب این عمل به طور خلاصه عبارتند از : نقصان حافظه ، خرابی اشتها ، مشکل هضم شدن ، تنگی نفس ، تغیی اخلاق و مزاج به طور غیر عادی ، حسد و غم و کدورت ، مالیخولیا ، فقر الدم ( کم خونی ) ، گوشه گیری ، ریزش مو ، ضعف چشم و گوش، لاغری و ضعف و سستی ، کمر درد ، عدم اقتدار کلی در
بدن و هزاران مورد دیگر که آوردن آن خود کتابی می شود .
یک مسئله ی دیگری که اینجاست این است که اغلب سایتهای سکسی برای این که مشتریان خود را حفظ کنند و علاوه بر آن بر تعداد آن بیافزایند این است سعی دارند که عمل استمنا را خوب و بلکه مفید جلوه دهند که بازار خود را داغ تر کنند و این گونه جوانان را به سوی خود بکشانند با توجه به این که در کشور ایران که یک جو خفقان جنسی بر آن حاکم است و تدابیر ناکارامدی که اکثر جوان را به سمت این عمل می کشاند باعث شده است که آمار آن از سایر کشورها به نسبت جمعیت بالاتر رود .
ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 88/4/25 | 1:27 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

در خلوت هم از گناه بپرهیزید!!!!!!!!!

اتقوا معاصى الله فى الخلوات فان الشاهد هو الحاکم

ترجمه :در خلوت وتنهایى هم ، از گناه و نافرمانى بپرهیزید، زیرا همان کسى کهگناه شما را مى بیند (یعنى خداوند) خودش نیز درباره آن ، داورى خواهد کرد.
شرح : گروهى از افراد کوته فکرهستند، که گمان مى کنند اگر در خلوتو تنهایى ، مرتکب گناه شوند، و کسى شاهد گناه آنها نباشد، از کیفر و مجازات در امان خواهند بود. غافل از آنکه خداوند، در همهجا حاضر است ، و در خلوت و تنهایى هم ، شاهداعمال بندگان خویش است .
امام صادق علیه السلام مى فرماید: کسیکه در تنهایى مرتکب گناه مىشوند، مثل کسىاست که در یک کشتى ، داخل اطاقک خصوص خود، نشسته است و کف آن را سوراخ مى کند. گرچه کسى شاهد این عمل زشت و نادرست نیست ،تا از آن جلوگیرى کند، یا آن شخص رابه مجازات رساند، ولى چنین کسى ، مجازات عملخود را خواهد دید، زیرا به خاطر کار زشت او، دیگران هم صدمه خواهند دید. چون سرانجام ، آب دریا، از سوراخ آن اتاقک بلا خواهدآمد، و همه کشتى را، با تمام سرنشینانآن غرق خواهد کرد.
پس گناه ، اگر در خلوت و تنهایى صورت گیرد، هم شخص گناهکار به مجازاتخواهد رسانید، همبه روى جامعه اثر بد خواهد گذاشت .
از سوى دیگر، انسان در رابطه با خدا، باید بداند که : هرچند در خلوتو تنهایى مرتکب گناهشود، و کسى شاهد او نباشد، ولى خداوند، او را مى بیند و شاهد گناهان اوست . به این ترتیب ، شخص گناهکار، در روز رستاخیز، ازداورى خداوند توانا و بینا که خودآن گناه را دیده است - هیچ راه فرارى نخواهد داشت.

منبع:وبلاگ http://donatom.parsiblog.com/




تاریخ : چهارشنبه 88/4/24 | 6:50 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر
جوان‌مردی چیست و چه کسی جوانمرد است؟

از بزرگی پرسیدند:‌جوان‌مردی چیست؟ گفت: دریایی است که سه چشمه دارد: اول، سخاوت؛ ‌دوم، شفقت؛‌سوم، بی‌نیازی از خلق و نیازمندی به حق.[1]

به حکیمی گفتند: جوان‌مرد کیست؟ گفت: «آن‌کس که بخشد و به یاد نیاورد».[2]

سیرت و طریقت جوان‌مردان آن است که مصطفی(ص) به علی(ع) گفت: یا علی! جوان‌مرد راست‌گو بود و وفادار و امانت‌گزار و رحیم‌دل و پرعطا و مهمان‌نواز و نیکوکار.

در خبر است که رسول(ص) نشسته بود. سائلی برخاست و سؤال کرد. رسول(ص) روی سوی یاران کرد و فرمود:‌با وی جوان‌مردی کنید. علی(ع) برخاست و رفت. چون باز آمد، یک دینار داشت و پنج درم و یک قرص طعام. رسول(ص) پرسید: یا علی! این چه حالت است؟ گفت: یا رسول الله(ص)! چون سائل سؤال کرد،‌بر دلم گذشت که او را قرصی بدهم. باز در دلم آمد که پنج درم به وی دهم. باز به خاطرم بگذشت که یک دینار به وی دهم. اکنون روا نداشتم که آنچه به خاطرم فراز آمد و بر دلم بگذشت، نکنم. رسول(ص) گفت: «لا فتی الّا علی؛ جوان‌مرد نیست، مگر علی».[3]

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 88/4/23 | 7:51 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

جهان پهلوان تختی اسوه جوانمردی که بود؟

غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه 1309 در خانواده‌ای متوسط در محله‌ی خانی آباد تهران به دنیا آمد. " رجب خان" - پدر تختی - غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه‌ی آنها از غلامرضا بزرگتر بودند. " حاج قلی"، پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده‌ی خوار و بار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می‌کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می‌نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده‌های رجب خان منتقل شد و به " نام خانوادگی" تبدیل شد. 
رجب خان با پولی که از ماترک پدرش به دست آورده بود، در محل سابق انبار راه‌آهن زمینی خریده و یک یخچال طبیعی احداث کرده بود واز همین راه مخارج زندگی خانواده‌ی پرجمعیت خود را تامین می‌کرد.

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 88/4/23 | 7:27 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

آثار نماز و پاداش نمازگزاران در قرآن کریم

بازداشتن از فحشا و منکر

… وَ اَقِمِ الصَّلاةَ اِنَّ الصُّلاةَ تنهی عَنِ الفحشاءِ وَالمُنکَرِ وَ لَذِکرُاللهِ اَکْبَرُ واللهُ یَعلمُ ما تصنعُون.(عنکبوت/45 ) "… و نماز را برپا دار که نماز انسان را از زشتی ها و منکرات باز می دارد و ذکر خدا بزرگتر است و خدا به هر چه کنید آگاه است."

طبیعت نماز از آنجا که انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است. نماز، کسی را که به انواع وسایل هوسرانی مجهز و پایه های حکومت غرایز طغیانگر در کانون وجودش مستحکم و پابرجاست و برای آنها مرزی نمی شناسد، کنتر ل می کند. در هر روز پنج بار ادای نماز کردن، صبح بعد از برخاستن از خواب (که انسان از همه چیز غافل است)، وسط روز (هنگامی که غرق در زندگی مادی است)، در پایان روز و آغاز شب، می تواند جامعه ای صالح ایجاد نماید.

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 88/4/23 | 12:42 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر