سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپاهیان آسمانی امام مهدی (عج)

 


در مقاطع مختلف پس از ظهور، جبرئیل و میکائیل حضور ملموسی دارند، که از آن جمله می‌‌توان به سرآغاز ظهور و هنگامة بیعت با حضرت مهدی(ع) در «مسجدالحرام» و نیز لشکر کشی برای نبرد با سفیانی21و شکست و کشتن او اشاره کرد.
1ـ جبرئیل
محمود مطهّری نیا
قیام امام عصر(ع)، واقعه‌ای شریف و در عین حال دوست داشتنی است که از هزاران سال پیش، بسیاری چشم امید به وقوع آن داشته‌اند. یکی از مقاطع مهمّ تاریخ پس از ظهور، نبرد با شیطان است. در این جنگ که به حق می‌‌توانیم آن را بزرگترین جنگ تاریخ حیات بشر بدانیم، دو جبهة حقّ و باطل رو در روی هم می‌‌ایستند؛ سپاه باطل متشکّل از جنّ و انسی است که تحت فرمان ابلیس قرار دارند و در مقابل آنان، سپاه حق از مجموعة ملائکه، جنّیان مؤمن و انسان‌هایی است که به ولایت و فرماندهی امام عصر(ع) مفتخر گشته‌اند. ممکن است برخی گمان کنند اینجا اوّلین حضور ملموس ملائکه بر روی زمین است؛ در حالی که ملائکه از مدّت‌ها قبل برای همراهی با امام عصر(ع) قدم بر زمین نهاده‌اند. امام صادق(ع) فرمود: «نخستین کسی که با قائم(ع) بیعت خواهد نمود، جبرئیل است. او در چهرة پرندة سفیدی از آسمان فرود می‌‌آید و با آن حضرت دست بیعت می‌‌دهد. آنگاه یک پا بر بیت الله و پای دیگر [را] بر بیت المقدّس می‌‌گذارد و با ندای زیبا و رسایی که همگان آن را می‌‌شنوند، می‌گوید: «أَتَى أَمْرُ اللّهِ فَلاَ تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحَانَهُ؛1 [هان] امر خدا دررسید پس در آن شتاب مکنید او منزّه و فراتر است از آنچه [با وى] شریک مى‏سازند.» که البتّه آن گونه که خواهیم دید، در غدیرخم نیز او اوّلین بیعت کننده بود.
در این نوشتار قصد داریم نگاهی بسیار بسیار اجمالی به زندگی اوّلین بیعت کننده با امام زمان(ع) بیندازیم.
برترین ملک خدا و مأمور برای ....
جبرئیل یکی از چهار ملائکة الهی است که خداوند او را بر دیگر ملائک برتری داده و برگزیده است. گاه در روایات از او با تعبیر «طاووس الملائکه» یاد شده2 که از برتری او بر دیگر ملائک از حیث جمال و زیبایی حکایت می‌‌کند. نقل شده روزی رسول خدا(ص) از جبرئیل پرسید: «گرامی‏ترین خلق نزد خدا کیست؟» او به آسمان رفته و برگشت و گفت:
«گرامی‏ترین خلق نزد خدا، جبرئیل است و میکائیل و اسرافیل و ملک الموت، امّا جبرئیل موکّل جنگ و یار پیغمبران است و میکائیل موکّل هر قطره که ببارد و هر برگ که بروید و هر برگ که بیفتد و ملک الموت گماشته به گرفتن جان هر بنده است، در خشکی یا دریا و اسرافیل امین خدا است، میان او و آنان».3

 

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 89/10/27 | 5:39 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

غرق‌شدن معشوقه علت‌خودکشی علیرضا‌پهلوی


یکی از دوستان خانواده پهلوی گفته است که علیرضا پهلوی وصیت کرده بود که پس از مرگ جسدش را بسوزانند و خاکسترش را در دریای خزر بریزند.
به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مشرق، نازی افتخاری، در گفت و گویی با بی بی سی فارسی گفت که علیرضا پهلوی علاقه خاصی به ساحل دریای خزر داشت و همیشه به یاد خاطراتی بود که همراه پدر و خانواده اش در سال های قبل از انقلاب در نوشهر می گذراند.
علیرضا پهلوی، دومین فرزند پسر شاه مخلوع، صبح روز سه شنبه، 14 دی ماه (4 ژانویه) در خانه خود در بوستون خودکشی کرد.
به گفته  افتخاری او از مرگ خواهرش، لیلا به شدت متاثر بود و همچنین تائید کرد که مرگ دوست دختر وی در سال گذشته هم در تشدید افسردگی شاهزاده علیرضا پهلوی بی تاثیر نبوده است.
لیلا پهلوی آخرین فرزند محمدرضا پهلوی در سال 1380 در سن 31 سالگی در هتلی در لندن در پی مصرف یکجای ده ها قرص آرامبخش در گذشت و در پاریس دفن شد.
گفته می شود که علیرضا پهلوی پس از درگذشت خواهرش، لیلا، دچار افسردگی شده بود
به گزارش رسانه های محلی، پلیس بوستون گفت که بعد از ساعت دو صبح به وقت محلی در روز سه شنبه، جسد مردی را در خانه ای در محله "سات اند" پیدا کرد که خود را به ضرب گلوله کشته بود.
غرق‌شدن معشوقه علت‌خودکشی علیرضا‌پهلوی
منابع نزدیک به خاندان پهلوی چهارشنبه 5-1-2010 به العربیه گفتند که عامل خودکشی علیرضا پهلوی پسر دوم آخرین شاه ایران ، غرق شدن معشوقه وی در سال گذشته بوده است.

بازتاب خبرخودکشی علیرضا پهلوی
خبر درگذشت علیرضا پهلوی 44 ساله در منزلش در بوستون در میان جوامع ایرانی خارج از کشور بازتاب گسترده ای داشت . بسیاری بر این باورند که مرگ وی نماد ارتباط از دست رفته با دوران پیش از پیروزی انقلاب در سال 1979 میلادی در ایران بود که به سرنگونی رژیم شاه منجر شد .
وی پس از مرگ خواهر سی و یک ساله اش لیلا در سال دو هزار و یک میلادی که جسد بی جانش در اتاق هتلی در لندن پیدا شد دچار بیماری افسردگی شده بود.
نازی افتخاری که در دفتر رضا پهلوی در واشنگتن کار می کند و دوست نزدیک خانوادگی آنهاست گفت افسردگی علیرضا پهلوی با گذشت زمان پس از ترک ایران زندگی در خارج از کشور مرگ پدر و سپس خواهرش که احساس نزدیکی زیادی با وی داشت بیشتر شد.
 در گزارش آسوشیتدپرس آمده است، پلیس بوستون اعلام کرد آنها جسد مردی را که با شلیک گلوله خود را کشته بود اندکی پس از ساعت دو بامداد روز سه شنبه در خانه ای در محله ساوت اند بوستون پیدا کردند.
پلیس هویت این مرد را تایید نکرد اما یک مقام قضایی که اجازه نداشت هویت جسد را فاش کند و خواست نامش فاش نشود تایید کرد که این مرد علیرضا پهلوی بوده است.
افسر پلیسی که دیده شد عصر روز سه شنبه وارد ساختمان محل سکونت علیرضا پهلوی شد و با خانواده وی صحبت کرد از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کرد.
دان فیلیپس همسایه 42 علیرضا پهلوی گفت شناخت زیادی از وی نداشت اما علیرضا را فردی بسیار اجتماعی توصیف کرد که همیشه بسیار مرتب لباس می پوشید.
فیلیپس افزود من همیشه وی را می دیدم که اطراف اینجا قدم می زد و اغلب لباس جین آبی و کت ورزشی می پوشی.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 89/10/16 | 4:39 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر
       

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی