سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جملاتی کوتاه اما پر معنا.....

اگر آدم خوبی با تو بدی کرد،چنان وانمود کن که نفهمیده ای. او توجه خواهد کرد و مدت زیادی مدیون تو خواهد بود....

یوهان گوته

دیوانگی بشر آنچنان ضروری است که دیوانه نبودن خود شکل دیگری از دیوانگی است....

پاسکال

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنستکه بعداز هر زمین خوردنی برخیزی....

گاندی

در جهان تنها دو گروه از مردم هستند که هرگز تغییر نمی یابند؛ برترین خردمندان و پست ترین بی خردان....

ارنست همینگوی

انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را میتوان نابود کرد ولی نمیتوان شکست داد....

ارنست همینگوی

بزرگترین درس زندگی اینست که گاهی احمق ها هم درست می گویند....

وینستون چرچیل

بالاتر از همه چیز این است که با خودمان صادق باشیم....

ویلیام شکسپیر

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 88/6/30 | 10:29 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

رمضان رو به پایان است

ای خدا ماه رمضانت مثل برق در 1 چشم به هم زدن  رو به پایان و داره آخرین روزهاشو سپری میکنه یادمه قبل ماه رمضان همه به همدیگه میگفتن ماه رمضان نزدیک ماه مهمانی خدا در پیشه بعضی ها از چند روز پیش قبل از ماه رمضان به استقبال این ماه عزیز رفتن و دارن واسه 1سوال خودشون محصول ذخیره میکنند.

به راستی که این ماه ماه رحمت خداست آخه هر ثانیه هر دقیقه وهر ساعتش پر از ثواب حتی میگن اگه خواب هم باشی نفس که میکشی داری ثواب میکنی ابنها را که دارم مینویسم یواش یواش دارم شرمنده خدا میشم که او چقدر ما را دوست داره وبه ما لطف میکنه ولی بعضی از ما قدرشو نمیدونیم یا اگه میدونیم درست بهره نمیبریم حالا به هر حال دیگه یواش یواش داره تموم میشه بیا تا دیر نشده تو این جند روزه باقی مانده به خصوص امشب که شب 23 میگن مهمترین و پر ثوابترین شب قدر است بار خودمونو واسه 1سال ببندیم به خدا دیگه چنین لحظه های شاید دیگه گیرمون نیاد شاید امسال آخرین سالی باشه که ماه رمضانو تجربه میکنیم و شاید....

ای خدا ماه رمضان داره تموم میشه ولی چشم ما به آقا نیفتاد میدونم اینقدر ما گناه میکنیم که آقا شرمش میشه که بیاد ولی خدا تا کی میخوای ما را چشم انتظار نگه داری به خدا هیچ چیز سخت تر از چشم انتظاری نیست ای خدا تو را به این ماه عزیز به این شبهای قدر قسمت میدم فرج آقا امام زمان را نزدیک بفرما ای خدا ازت خواهش میکنم تو را به مهدی موعود قسمت میدم که این آخرین رمضانی باشه که بدون آقا باشیم.

به پایت ریختم اندوه یک دریا زلالی را
بلور اشک‌ها در کاسه ماه هلالی را

چمن آیینه‌بندان می‌شود صبحی که بازآیی
به وقتش فرش راهت می‌کنم گل‌های قالی را

نگاهت شمع آجین قبله جان غزالان است
غمت عین القضاتی می‌کند عقل غزالی را

چه جامی می‌دهی تنهایی ما را جلال‌الدین!
بخوان و جلوه‌ای بخشای این روح جلالی را

شهید یوسفستان توام زلفی پریشان کن
بخشکان با گل لبخندهایت خشکسالی را

سحر از یاس شد لبریز دل‌های جنوبی‌مان
نسیم نرگست پر کرد ایوان شمالی را

افق‌هایی که خونرنگ‌اند، عصر جمعه مایند
تماشا می‌کنم با یاد تو هر قاب خالی را

کدامین شانه را سر می‌گذارم وقت جان دادن
کدام آییینه پایانی‌ست این آشفته حالی را

تو ناگاهان می‌آیی مثل این ناگاه بی‌فرصت
پذیرا باش از این دلتنگ، شعری ارتجالی را




تاریخ : شنبه 88/6/21 | 4:26 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

شب قدردر راه است..........

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرّک اسلامی است . خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام « سوره قدر » نازل فرموده است.
در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب ، شب نزول قرآن ، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است .
عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است . در این شب ، مقدّرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها ، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.
ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند ، نزد امام زمان علیه السلام می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدّر شده بر ایشان عرضه می‌دارند .
شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب ، بسیار توصیه و تأکید شده است .
در بعضی از تفاسیر آمده است که روزی پیامبر اکرم فرمود: « یکی از بنی اسرائیل لباس جنگ پوشید و هزار ماه (هشتاد سال) از تن بیرون نیاورد و پیوسته مشغول یا آماده جهاد فی سبیل الله بود.»
یاران پیامبر تعجّب کردند و آرزو کردند چنین فضیلت و افتخاری برای آنها نیز میسّر شود ؛ در این هنگام بود که سوره قدر نازل شد و بیان شد که « شب قدر از هزار ماه عبادت و جهاد برتر است

«شب قدر» واژه‌ای قرآنی است. این شب در قرآن ، در سوره قدر ، با صفت «مبارکه» یاد شده و بهتر از هزار ماه دانسته شده است. « انا انزلناه فی لیله مبارکه، لیله القدر خیر من الف شهر »
(ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستادیم . شب قدر از هزار ماه برتر است.)
در شب قدر ، همه امورات عالم اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجّت خدا در هر زمان می‌رسد. دقیقاً معلوم نیست شب قدر کدام شب است ؛ گروهی آن را در طول سال محتمل می‌دانند و گروهی در ماه رمضان ، گروهی یکی از 12 شب آخر این ماه و گروهی یکی از شب‌های بیست و یکم ، بیست و سوم و نوزدهم ماه رمضان را شب قدر می‌دانند. شیعیان نیز عموماً شب بیست و سوم را شب قدر می‌دانند.
این شب دارای اعمال فراوانی است که در کتب دعایی مذکور است. خوابیدن در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن مستحب است.
بنا بر روایات ، روز قدر هم به اندازه شب قدر ارجمند است. دعا و استغفار در شب قدر ، وظیفه دانسته شده است و رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم بر دعا در آن و طلب عافیت از خداوند تأکید فرموده است.

ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 88/6/14 | 1:6 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

روزه خواری ممنوع

آهای آقایی که تو اوتوبوس پف و پف سیگار می کشی و دودش رو تو حلق مردم می کنی.

آهای خانمی که ساندیس برای بچه خریدی و به بهانه بچه دو قلپ خودت می خوری یه قلپ به بچه می دی.

آهای آقایی که بطری آب  دستت می گیری و جلوی این همه روزه دار تو این آفتاب سوزان، آب تگری نوش جان می کنی.

 آهای خانمی که آدامس می جوی و ملچ ملوچ می کنی و  احساس با کلاسی بهت دست داده.

آهای با شماهام!

ای بابا ! مگه روزه خواری هم پز دادن داره؟

مگه نمی دونید که قانون مجازات اسلامی، روزه خواری در ملاء عام رو جرم دونسته؟ مگه نوشته های روی در و دیوار شهر رو نخوندید؟ مگه از رادیو و تلویزیون نشنیدید که تظاهر به روزه خواری اکیدا ممنوعه.

مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی :"هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74ضربه شلاق محکوم می گردد"
روزه خواری در چه صورتی جرم است؟

اگر روزه‌خواری به عنوان یک عمل حرام جنبه علنی به خود بگیرد، برای آن مجازات تعیین می‌شود.
روزه‌خواری به طور مطلق جرم نیست و یک عمل حرام است که تنها از بعد فقهی و اخلاقی مورد نکوهش است، منتها اگر این عمل حرام جنبه علنی به خود گیرد، جامعه در قالب حقوق جزا از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.
‌ در جامعه اسلامی کسی که عمل روزه‌خواری را انجام می‌دهد یکی از ارزش‌های مسلمانان را نادیده گرفته و عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کرده که مستوجب تعزیر است.

مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی: "هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74ضربه شلاق محکوم می گردد"

بنابراین حداکثر مجازات روزه‌خواری در ملاعام، 74 ضربه شلاق است و دیگر مجازات روزه‌خواری،‌10 روز تا 2 ماه زندان است اما به علت این‌که مجازات روزه‌خواری جنبه بازدارندگی بیشتری به خود بگیرد، معمولا شلاق تعیین می‌شود.

توصیه:
حفظ ضوابط دینی و رعایت شئونات اسلام در تمامی ایام به ویژه ماه مبارک رمضان امری لازم و ضروری است و دستگاه قضایی و ضابطین آن با افرادی که نسبت به ارزشهای اسلامی حرمت شکنی کنند و علنا در معابر و اماکن عمومی اقدام به روزه خواری کنند براساس  قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی به عمل می‌آورد.
دوستان خوب تبیانی، ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم و باید در جامعه اسلامی، اخلاق اسلامی داشته باشیم بنابراین اگر به هر دلیلی  از لحاظ شرعی معذور هستید، از تظاهر به روزه خواری در انظار عمومی جدا خودداری کنید. در غیر این صورت به عنوان متخلف تحت تعقیب قرار خواهید گرفت.

ندا پاک نهاد/وکیل دادگستری

گروه جامعه و سیاست

منبع:تبیان




تاریخ : شنبه 88/6/7 | 2:28 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

20 راهکار برای تغذیه درست در ماه رمضان

ماه رمضان، ماه نیایش با خداست. بهتر است با استفاده از اصول تغذیه ای زیر احساس ضعف ناشی از نخوردن غذا را در خود از بین ببریم تا بتوانیم به خوبی عبادت کنیم.

عادت تغذیه ای درست آن نیست که خود را از غذا خوردن محروم کنیم و یا یک نوع غذای خاص را بخوریم و غذاهایی را که دوست نداریم، مصرف نکنیم.

اولین و مهم ترین مورد در رژیم غذایی صحیح آن است که غذاهای متنوعی بخوریم. این امر بسیار مهم است، زیرا غذاهای گوناگون، دارای مواد مغذی مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها برای سلامتی بدن لازم هستند.

میوه ها، سبزیجات ، غلات و حبوبات همه این ها دارای کربوهیدرات پیچیده، فیبر، ویتامین، عناصر معدنی هستند و کم چرب و بدون کلسترول می باشند. گذشته از این، کالری زیادی را برای بدن فراهم می آورند. بقیه انرژی را باید از لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی به دست آورید.

شما باید بین کالری ورودی به بدن و کالری خروجی از بدن تعادل برقرار کنید، زیرا در غیر این صورت دچار اضافه وزن خواهید شد.

برای جلوگیری از اضافه وزن، باید ورزش کنید. در این صورت با وجودی که غذا می خورید، اما تعادل در بدنتان برقرارخواهد بود.

بر طبق این نظریه، هر غذایی که به خوردن آن تمایل دارید را مصرف کنید. اگر رژیم غذایی شما متعادل و محتوی مواد مغذی و فیبر باشد، حتی مواد غذایی غیر مغذی را نیز می توانید بخورید فقط به اندازه ی کم و به ندرت تا موجب بروز مشکلاتی در سلامتی شما نگردد.

راهنمای داده شده در زیر، سازنده رژیم غذایی می باشد

1- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند. فواید آنها بسیار است، از جمله اینکه:

مغذی می باشند، باعث احساس سیری می شوند، نسبتا کم کالری می باشند، 30-20 گرم فیبر مورد نیاز در روز را تامین می کنند، به آرامی هضم می شوند، بنابراین اثر کمتری روی انسولین و قند خون دارند. همچنین دارای ویتامین ها و عناصر معدنی مفید برای سلامتی بدن هستند، مانند: ویتامین C ، ویتامین های گروه B و آهن .

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 88/6/1 | 2:39 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر
       

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی