سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا فاطمه (س) فاطمه (س) شد؟

تعبّد فاطمه [سلام الله علیها] و اصرار فاطمه زهرا [سلام الله علیها] در بندگی خدا، او را به اینجا رسانده است.
صدیقه طاهره (س) علاوه بر داشتن جایگاه عصمت، در اوج بندگی و عبادت خدا بودند؛ انجام رسالت اسلامی در حفظ و رسیدگی به خانواده در زندگی آن حضرت تبلور عینی دارد و عبادت را نیز در حد اعلای خود انجام می‌دادند.
بخش دیگری از سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی در شأن آن حضرت را منتشر کرد:
وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) چون اهل نیایش و استغفار و تعبّد بود به مقام بالایی رسیده است.
فاطمه [سلام الله علیها] نه به خاطر این که دختر پیغمبر است به اینجا رسیده است؛ برای این که پیغمبر‌(ص) فرزندان دیگری هم داشت و نه به خاطر این که همسر علی ‌بن ‌ابی ‌طالب [علیه السلام] است به اینجا رسیده است؛ چون علی ‌بن ‌ابی ‌طالب [علیه السلام] همسران دیگری هم بعد از فاطمه [سلام الله علیها] داشت، فاطمه [سلام الله علیها] نه به خاطر این که مادر یازده امام است به اینجا رسیده است؛ چون فاطمه بنت اسد مادر دوازده امام هست، ولی به اینجا نرسید.
فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) مادر دوازده امام هست و پیغمبر را وصی خود قرار داد و به پیغمبر عرض کرد: من از جریان قبر هراسناک هستم، از جریان قیامت وحشتناک هستم، وجود مبارک پیغمبر وصی او شد، در مراسم تدفین او شرکت کرد ؛ امّا فاطمه بنت اسد که مادر دوازده امام است به این مقام نرسیده است.
 تعبّد فاطمه [سلام الله علیها] و اصرار فاطمه زهرا [سلام الله علیها] در بندگی خدا، او را به اینجا رسانده است.


* پایان روز جمعه لحظه استجابت دعا
در شرح حال آن بانو آمده است که وقتی پیغمبر فرمود پایان روز جمعه هنگامی که نیمی از آفتاب در کرانه غرب غروب کرد و نیمی از قرص آفتاب هنوز روشن است و غروب نکرد آن لحظه، لحظه استجابت دعا است.
فاطمه? زهرا (سلام الله علیها) کسی را مأمور کرده بود که در روزهای جمعه به پشت بام برود [و] آن لحظه خاصی را که آفتاب در شرف غروب است ببیند و او را باخبر کند که در آن لحظه خاص با راز و نیاز مخصوص به سر ببرد .
* حرز فاطمه زهراء (سلام الله علیها)
آن حضرت حِرزی داشت که ابن‌طاووس به طور مُرسل این حِرز را که وسیله صیانت این بی‌بی از آفت های دنیا و آخرت است نقل می‌کند که آن حضرت نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم یا حی یا قیوم برحمتک استغنیت فأغثنی» ؛ ای خدایی که زنده هستی و قیّم و قیّوم موجودات دیگر هستی! مرا در پناه خود پناه ده! «و لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا» ؛ یک لحظه مرا به حال خودم وانگذار! با این دعا و با این شب زنده‌داری و با آن خضوع، مرحله‌ایی را طی کرده است که رسول گرامی[صلّی الله علیه و آله و سلّم] درباره او فرمود: تو از منی و من از تو هستم، اگر تو به من بگویی «پدر» برای من محبوب‌تر است و نزد خدا خوشایندی بیشتری دارد. «أحبُّ للقلب و أرضی للرب»

منبع:سایت شیعه آنلاین




تاریخ : سه شنبه 90/1/30 | 8:15 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی