سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش کردن و فواید آن

همچنان که اگر ورزش نکنید، جسم شما ناتوان، بی‏قدرت و آسیب‏پذیر خواهد شد و اگر بخواهید جسم را به قدرت، به زیبایی، به توانایی، به بروز قدرتها و استعدادهای گوناگون برسانید، باید ورزش کنید.
 نماز، ورزش است؛  روزه، ورزش است؛  انفاق، ورزش است؛  اجتناب از گناهان، ورزش است؛  دروغ نگفتن، ورزش است؛  خیرخواهی برای انسانها، ورزش است.  با این ورزشها، روح زیبا و قوی و کامل می‏شود. اگر این ورزشها انجام نگیرد، ممکن است به ظاهر خیلی پسندیده به نظر بیاییم؛ اما باطنمان یک باطن ناقص و نحیف و حقیر و آسیب‏ پذیر خواهد بود.
به ورزش و فعالیتهای اجتماعی اهمیت بدهید و خلاصه با تلاش و خود سازی فکری و روحی و جسمی خود را برای مسؤولیتهای زندگی در جامعه‌ی اسلامی آماده کنید.
من به جوانها می‏گویم: تحصیل، تهذیب، ورزش. تحصیل کنید؛ یعنی نیروی خرد، فکر، مغز، علم در شما تقویت شود.


مجموعه سخنان حضرت آقا در مورد ورزش و فواید آن
من از طرفداران ورزش قهرمانی‏م؛ یعنی من بر خلاف یک حرفی که گفته میشد آقا! ورزش قهرمانی چیست؛ بنده گفتم که نه، ورزش قهرمانی لازم است. ورزش قهرمانی در واقع نخبه‏پروریِ در باب ورزش است؛ این میشود یک قله؛ تا قله نباشد، دامنه نیست. وقتی یک قله درست شد، آن وقت دامنه - یعنی ورزش عمومی - شکل خواهد گرفت. بنابراین بنده به ورزش قهرمانی معتقدم؛ به این قهرمانهائی هم که میروند و پرچم کشورمان و سرود ملی کشورمان را اینجا و آنجا به چشم و گوش مردم دنیا میرسانند، علاقه‏مندم؛ از آنها هم تشکر میکنم؛ خیلی هم دوستشان میدارم؛ گاهی هم پیش من می‏آیند. اما حرف من این است که چرا ما باید یک نخبه‏ی علمی را کمتر از یک نخبه‏ی ورزشی بها بدهیم
کوهنوردی یعنی عروج به قله‏ هایی که در کشور ما به طور فراوان وجود دارد. کوهنوردی ورزشی است در اختیار همه؛ باید مردم بروند ورزش کنند؛ باید مردم به این ارتفاعات شمال تهران یا به ارتفاعات فراوانی که در اغلب نقاط کشور وجود دارد، بروند و از این هوای پاک، از این کوهستانِ خداداده، استفاده کنند
هر ورزشکار قهرمان ما که در عرصه ای از عرصه های ورزش حضور پیدا می کند و چشمهایی
را در سرتاسر دنیا به سوی خود جلب می کند، در واقع ترجمه ای است از احساسات ملی و هویت
اسلامی کشور و ملت ما؛ هرچه در این زمینه ها تلاش کنید، تلاش باارزشی کرده اید.
به ورزش اهمیت دهید. من بخصوص روی ورزش تأکید می‏کنم. من ورزش را به عنوان یک کار بین‏المللی، نمایشی و هیجانی، در درجه دوم می‏دانم؛ در درجه اوّل، ورزش برای تقویت و سلامت جسم است، که این را برای همه جوانان کشورمان - از زن و مرد - لازم می‏دانم. خود را برای رساندن این بار به منزل آماده کنید. این بار مربوط به شماست؛ این کشور و این نظام متعلّق به شماست. بخشی از راه را نسل قبل از شما طی کرده است. کسی که باید بخشِ بیشتر این راه را ان‏شاءاللَّه با آگاهی وسیعتر طی کند، شما هستید.
برای جوانان ورزش کردن یک سرمایه اندوزی است. من اعتقاد دارم ورزش برای همه یک فریضه عمومی است. البته منظورم ورزش حرفه ‏ای نیست. ورزش حرفه‏ ای را هم رد نمی‏کنم، اما توصیه نمی‏کنم که همه جوانان سراغ ورزش حرفه‏ یی بروند؛ نه. ورزش برای سلامت و حفظ نشاط است. این هم سرمایه‏ای است که تا اواخر عمر، برای شما می‏ماند. تن پروری و بیکارگی، ضایع کردن آن سرمایه عظیم است. یک خصوصیت دیگر هست که اگر در شما باشد، هم در دوران عمر شما مفید است، هم برای دیگران مفید واقع خواهد شد و هم برای نشئه آخرت و دوران بی‏پایان زندگیِ بعد از مرگ مفید است. آن تهذیب نفس است؛ خودتان را پاکیزه کنید
همین‏که ما برای شما که قهرمانان ورزشی هستید، ارزش قائل هستیم، نشان دهنده این است که ورزش در جامعه ما باارزش است. از این‏رو، مردم هم باید پیرو شما که قهرمانان ورزشی هستید و در میدانهای مختلف، جوهر ملت خودتان را نشان می‏دهید، به دنبال ورزش بروند. نمی‏خواهیم همه قهرمان شوند و نمی‏شوند هم؛ اما می‏خواهیم همه به این نقطه‏های اوج بنگرند تا انگیزه پیدا کنند و به دنبال آن بروند؛ به حدّی که هیچ‏کس نباشد که ورزش نکند.




تاریخ : سه شنبه 89/8/4 | 1:50 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی