سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عفاف در شبه مردان؟؟؟؟؟!!!!!

 عفاف در ‌شبه مردان؛‌ از آرایش ابرو تا لباس‌های بدن‌نما پیش از این همواره سؤالی در ذهن مردان پرسه می‌زد که چرا خانم‌ها برای خروج از خانه زمان زیادی را صرف می‌کنند در حالی‌که خودشان نیز امروز به دردی مشابه، دچار شده‌اند و ساعت‌ها برای آرایش ابرو و فرم دادن به موهای سر و صورت، وقتشان را روبروی آینه صرف می‌کنند.
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ‌عفاف، واژه‌ای است که در لوای قدرت مردان معنایی زنانه به خود گرفته است در حالی‌که آرایش ابرو، استفاده از لباس‌های جذب و شلوارهای فاق کوتاه،‌ عفاف‌ را در مردان خدشه‌دار کرده است.
در فرایند رشد بدحجابی که اوج آن در دولت اصلاحات شکل گرفت و لباس‌های تنگ و چسبان و شلوارها و آستین‌های کوتاه، مدهای جدید بدحجابی شدند، علاوه بر زنان، برخی مردان هم بی‌نصیب نماندند و آرایش‌های زنانه را برای خود برگزیدند، آرایش ابرو، موهای بلند و مدل‌های گروه‌های رپ و شیطان پرست‌ها، لباس‌های تنگ و بدن‌نما و برخی شلوارهای گشادی که هر لحظه امکان افتادن آن وجود دارد و البته در این مسیر گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند!
این روزها پیراهن‌های مردانه، آب رفته و فاق شلوارها یا بی‌نهایت کوتاه و یا بیش از اندازه بلند شده است، لباس‌هایی که خارج از سایز متعادل هستند. استفاده از علائم و نشانه‌ها، شبه‌مردان را رنگ و لعابی خشن‌تر داده است، آرایشگاه‌های مردانه این روزها تمام خدمات آرایشگاه‌های زنانه را ارائه می‌کنند از اصلاح ابرو تا رنگ و مش مو.

عفاف در جامعه امروز بیشتر از آنکه واژه‌ای عمومی باشد معنایی زنانه به خود گرفته است اما عفاف در مردان به قدری حائز اهمیت است که عفاف در زنان اهمیت دارد. مردانی که قرار است ستون خانواده‌هایی در آینده باشند آیا با این ظواهر شکننده قابل اتکاء خواهند بود؟


لباس‌های "جذب " ؛‌ تنگی نفس برای اعتماد به نفس!
-------------------------------------------------------------
روانشناسان معتقدند شبه مردانی که به سمت استفاده از مدل‌های زنانه روی می‌آورند عمدتاً دچار ضعف‌های روحی و اعتماد به نفس ضعیف هستند،‌ این افراد برای جلب توجه دیگران اقدام به استفاده از مدل‌های موی خاص و علائم و نشانه‌های وحشتناک می‌کنند.
احمد مؤمنی، یک روانشناس،‌ درباره وضعیت پوشش مردان در جامعه امروز می‌گوید: علی‌رغم آنکه تصور عامه بر این است که عمدتاً نوجوانان و جوانان از برخی پوشش‌های خاص غربی استفاده می‌کنند اما برخی از مردان مسن هم برای اینکه از قافله عقب نمانند از پیراهن‌های چسبان و کوتاه یا زیورآلات خاص، استفاده می‌کنند.
به گفته وی عمده این افراد برای پر کردن بخش‌های خالی شخصیت خود، ظاهری را انتخاب می‌کنند که به آن‌ها شخصیتی غربی دهد در حالی‌که پست‌ترین اقشار جامعه در کشورهای غربی از این مدل‌ها استفاده می‌کنند.
یکی از پسرهای جامعه امروز که عنوان "امروزی " را یدک می‌کشد،‌ درباره استفاده از لباس‌های چسبان می‌گوید: این لباس‌ها مد روز است،‌اگر نپوشیم از جمع همسن و سال‌ها عقب می‌مانیم ولی در کل دوست دارم که هزینه‌ای را که صرف پرورش اندام کرده‌ام به چشم بیاید.
یکی دیگر از پسران جوان استفاده از زیورآلاتی چون اسکلت‌ها و ستاره‌های سیاه را کاملاً مردانه می‌داند.
لباس تنگ و کوتاه تحفه فرنگ از گذشته تا کنون
--------------------------------------------------------------
نگاهی به پوشش کشورهای غربی در مقایسه با سایر کشورها از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که انسان غیر غربی عموماً با لباس بلند و گشاد در جامعه ظاهر می‌شده است و انسان غربی با لباس‌ تنگ و کوتاه.
دوخت لباس‌های تنگ برای مردم هزار سال پیش کاری چندان دشوار و پیچیده نبوده که نتوانند از عهده آن برآیند، علاوه بر این مردم قدیم هر اندازه هم که مطابق معیارهای غربی عقب مانده فرض شوند این اندازه می‌فهمیده‌اند که اگر شلوار را گشاد ندوزند و دامن و پیراهن را کوتاهتر کنند صرفه‌جویی کرده‌اند و این به نفع آنهاست، ‌پس نمی‌توان گفت این تفاوت در شکل لباس ناشی از پیشرفت و عقب‌ماندگی است و نمی‌توان گفت که شرقی‌ها اگر می‌توانستند آنها هم مثل مردم امروز غرب لباس می‌دوخته‌اند. باید گفت که این جهان بینی و نظام ارزش‌های شرق است که اقتضای چنان لباسی را دارد و لباس امروز غرب نیز متناسب با جهان‌بینی و فرهنگ امروز غرب است.
تصویب طرح ساماندهی مد و لباس و تکرار ماجرای بایگانی یک مصوبه دیگر!
--------------------------------------------------------------------------------------
با آغاز کار مجلس هفتم، کمیسیون فرهنگی طرح ساماندهی لباس را تهیه کرد از مفاد این طرح این بود که لباس ملی و اسلامی در کشور حمایت شود و لباس‌های وارداتی برچیده شود.
این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس کار کارشناسی شد و در 11 ماده به تصویب نهایی در مجلس رسید و 20 بهمن سال 85 شورای نگهبان این مصوبه را به صورت یک قانون مورد تأیید قرار داد.
به موجب ماده 2 این قانون وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما مکلف هستند نمادها و الگوهای پارچه و لباس ایرانی را ترغیب و تشویق و تبلیغ کنند و در جهت پرهیز از الگوهای مغایر با فرهنگ ایرانی - اسلامی اهتمام جدی بورزند.
به موجب ماده 6 وزارت بازرگانی ملکف شده به منظور حمایت از تولیدات داخلی عوارض گمرکی بر واردات پوشاک خارجی وضع کند تا رقابت تولیدات داخلی و تولیدکنندگان داخلی میسر شود.
قانون ساماندهی مد و لباس وظایف متعددی برای تمام دستگاه‌های ذیربط لحاظ شده است اما آیا لباس‌های موجود در بازارهای امروز کشور ویژگی‌های معنای اصلی لباس که همان «پوشاننده» است را داراست؟ چقدر از لباس‌های تولید داخل برای پسران امروز جذابیت دارد؟ آیا بخش عمده پیراهن‌ها و شلوارهای مردانه بازارهای کشور تولید داخل است یا قاچاق هستند؟ الگوهای پسران جوان از هنرپیشه‌های سینما و تلویویزون گرفته تا فوتبالیست‌ها و ورزشکاران تا چه حد در شکل و ظاهر خود به مقوله «عفاف» توجه می‌کنند؟
رد پای مدهای منسوخ بر سر و صورت شبه مردان!
--------------------------------------------------------------
به گفته سلیمان جعفرزاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عفاف تنها مربوط به زنان نمی‌شود و توصیه‌هایی که در دین و روایات درباره عفاف مردان آمده است خیلی بیشتر از وضعیتی است که شبه‌مردان در حال حاضر است.
جعفرزاده تأکید می‌کند که با زور چماق نمی‌شود عفاف را در پسران امروز زنده کرد. بهترین روش ورود به این بحث ورود شرعی و تکلیفی است. بسیاری از اقلیت‌های مذهبی حتی در کشور ما که کشوری اسلامی است به تابعیت اکثریت، حدود عفاف را رعایت می‌کنند.
وی بر موضوع "حیا " در بحث عفاف تأکید می‌کند و می‌گوید: مردان و زنان در جامعه باید حیا را رعایت کنند، در روایات نیز آمده است که کسی که حیا ندارد، دین ندارد. حیا در واقع اخلاق نیکی است که برای همه انسانها لازم است تا حریم‌ها حفظ شوند.
جعفرزاده درباره برخی از مدهای مو و لباس که این روزها در بین جوانان با استقبال مواجه شده است، نیز تصریح می‌کند: جوانان امروز در کشور ما خود را به شکل و شمایلی درمی‌آورند که یک زمانی در دنیا مد بوده است و الآن تنها 2 درصد جوانان اروپایی از این مدل‌ها استفاده می‌کنند. در واقع تاریخ مصرف این مدها گذشته است و گروه‌های شیطان پرست و رپ‌ها از مدل‌های موی وحشتناک و علائم و نشانه‌های عجیب و غریب استفاده می‌کنند.
به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، جوانان غربی از این مدل‌ها استفاده کردند و دیدند که ته آن هیچ چیزی نیست اما جوانان امروز ما باید هوشیار باشند که راه اشتباه آنها را در پیش نگیرند.
جعفرزاده با انتقاد از ایفای نقش کمرنگ رسانه‌های دیداری می‌گوید: جا دارد برای حفظ هویت ایرانی و دینی طبق برنامه پنجم اگر لازم باشد حتی ده شبکه تلویزیونی را راه بیندازیم تا درباره این قضیه کار کنند، رسانه‌های کنونی در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به طوری که برخی از هنرپیشه‌ها و مجری‌های تلویزیون نیز از مدل‌های منسوخ شده غربی در ظاهر خود استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه انگلستان که امروز مهد فساد در دنیاست ظاهر جوانانش به این شکل نیست، تأکید می‌کند: اگر جوانان، خود و خدای خود را به خوبی بشناسند راهی غیر از پیروی از مدهای غربی را در پیش خواهند گرفت.
وزیر کشور: طرح عفاف شامل مردان هم می‌شود
-----------------------------------------------------------
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور طی روزهای اخیر در حالی از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور خبر می‌دهد که تأکید دارد این طرح شامل مردان نیز خواهد شد.
به گفته نجار، این طرح با تشکیل 6 کارگروه از سازمان‌ها و ادارات کشور آغاز می‌شود.
عفاف و حجاب در جامعه اسلامی مقوله‌ای نیست که در قالب طرح‌های مدت‌دار از سوی دستگاه‌هایی چون وزارت کشور یا نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد. عموما اقداماتی که تاکنون در زمینه برخورد با بدحجابی در جامعه صورت پذیرفته است جنبه فصلی و موسمی داشته است در حالی که پس از توقف در برخوردها، واکنش‌های بعدی از سوی هنجارشکنان بدتر از قبل بوده است و پس از انجام هر طرح مقطعی، وضعیت رو به افول رفته است.
اگر جامعه یک جامعه اسلامی است باید همواره با هنجارشکنی‌ها و مظاهر نقض اصول اسلامی مقابله شود و دستگاه‌های مرتبط به صورت مداوم و مستمر با تمام مظاهر بدحجابی و فساد در هر رده‌ای از هنرپیشه‌ها، ورزشکاران و تبلیغات در رسانه‌های دیداری و مکتوب گرفته تا عموم مردم در جامعه برخورد کنند.

منبع:فرهنگ انقلاب اسلامی




تاریخ : یکشنبه 89/2/19 | 7:18 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی