سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش فرزندان هاشمی در جریانات پس از انتخابات بررسی شد

خبرگزاری فارس: حمید رسایی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیو گفت‌وگو با یگدیگر سخن گفته و به مناظره رادیویی پیرامون حوادث روز عاشورا، بیانیه شماره 17 موسوی و نقش فرزندان هاشمی در شعله ورسازی این جریانات پرداختند.

حمید رسایی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیو گفت‌وگو با یگدیگر سخن گفته و به مناظره رادیویی پیرامون حوادث روز عاشورا، بیانیه شماره 17 موسوی و نقش فرزندان هاشمی در شعله ورسازی این جریانات پرداختند.
به گزارش گروه مجلس خبرگزاری فارس، رسایی در این مناظره در پاسخ به پرسش مجری رادیو مبنی بر اینکه تحلیل شما از آخرین بیانیه موسوی در مورد حوادث روز عاشورا چیست، گفت: با توجه به افتضاحاتی که در روز عاشورا توسط یک عده‌ اندکی در تهران اتفاق افتاد و پس از آن حضور چند 10 میلیونی مردم ایران که فقط در تهران حدود سه میلیون را پیش بینی می‌کنند، توقع این بود که موسوی قدری سر عقل بیاید و در این موضوع حداقل صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کند، اما در کمال ناباروری ما دیدیم که موسوی با صدور بیانیه‌ای کسانی که در روز عاشورا در خیابان‌های تهران شعار دادند، کف و سوت زدند، علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند، به هیات‌های عزاداری حمله کردند، به جماعتی که نماز جماعت می خواندند حمله کردند و افرادی که به اموال عمومی آسیب زدند، این‌ها را مردم خداجو معرفی می‌کند.
نماینده مردم تهران افزود: موسوی در بیانیه خود پذیرفته که افرادی که در روز عاشورا این هتاکی‌ها را کردند طرفداران وی بودند، این یعنی مسئولیت حوادث آن روز را پذیرفته است.
رسایی خطاب به موسوی گفت: شما یک عده‌ای را جسور کردید تا بیایند و این خرابکاری‌ها را انجام دهند. شما گفتید در گذشته من بیانیه می دادم و این‌ها به خیابان می‌آمدند ولی الان که حتی من بیانیه ندادم باز بیرون آمدند که همه این‌ها نشان از این دارد که خود نیز پذیرفتید که عامل اصلی اغتشاشات این افراد و با تحریک شما بوده است.


مطهری در پاسخ رسایی با اشاره به این که به عقیده وی احمدی نژاد خود از عوامل اصلی فتنه است، بیانیه اخیر موسوی را یک گام به جلو در پذیرش نتایج انتخابات 22 خرداد دانست و افزود: درست است که در بیانیه موسوی از حیث اینکه حوادث روز عاشورا محکوم نشده و از این بابت قدری ضعف دارد اما به طور کلی من راه حل ایشان را مثبت ارزیابی می‌کنم.
مطهری با بیان اینکه این مشکل در یک شب قابل حل نیست، افزود: در اوضاع کنونی باید اگر حتی یک نکته مثبت در بیانیه موسوی دیدیم از آن استقبال کنیم.
وی با محفوظ دانستن رسیدگی به اتهام موسوی و دیگران در مورد حوادث اخیر، گفت: رسیدگی به اتهام طرف مقابل هم که در مناظره‌ها خودش یک فضایی ایجاد کرد و زمینه ساز این فتنه‌ها شد، باید رسیدگی شود. ما نباید مسائل را باهم مخلوط کنیم و باید عدالت اجرا شود و تا زمانی که یک طرفه قضاوت کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و این فتنه ادامه پیدا می‌کند .
نماینده مردم تهران ادامه داد: بنده طرح خود را در قالب یک بند 7 ماده‌ای ارائه کردم و معتقدم باعث برون رفت از مشکلات کنونی خواهد بود: اول رهبران این حرکت به قانونی بودن رئیس جمهور اعتراف کنند و دست از ادعای تقلب بردارند و راه و شعار‌های خود را از گروه غرب گرا که در این جنبش سبز نفوذ کرده و در صدد تخریب این جنبش هستند جدا کنند دوم رئیس جمهور به اشتباه خود در اتهام زدن به مسئولان در مناظره‌ها اعتراف کند و از آنها عذرخواهی کند سوم آزادی بیان در جامعه حاکم شود چهارم مطبوعات توقیف شده رفع توقیف شود پنجم فضای امنیتی حاکم بر کشور رفع شود ششم دست از توهمات وقوع انقلاب مخملی و براندازی نرم در ایران برداریم هفتم بازداشت شدگان که معمولا به دلایل واهی بازداشت شده اند، آزاد شوند مگر کسانی که به اموال عمومی آسیب زده و اماکن عمومی را تخریب کردند.
رسایی نماینده مردم تهران نیز در پاسخ به طرح پیشنهادی مطهری، گفت: ایشان چیز جدیدی نگفتند و صحبت‌های آقای مطهری همان صحبت‌های رادیو اسراییل و آمریکاست. تنها تفاوت آن در این است که ایشان می‌گوید باید رئیس جمهور را به رسمیت بشناسیم ولی آن‌ها این را نمی‌گویند.به اضافه این که ایشان جنگ نرم و براندازی نرم را قبول ندارد ولی آن‌ها به این اقرار می‌کنند.
رسایی تاکید کرد: این تنها تفاوتی بود که من در طرح ایشان دیدم. من تعجب می‌کنم که برادری همچون مطهری متاسفانه هنوز هم این صحنه درگیری را صحنه درگیری انتخابات بین دو کاندیدا می‌داند.
وی افزود: امروز ما با صحبت‌های ایشان به صحت ادعاهای احمدی نژاد پی‌می‌بریم. من هم موافقم که دادگاهی تشکیل شود و حتی احمدی نژاد هم در آن دادگاه حاضر شود و به ادعاهای او رسیدگی شود و طرف مقابل را هم بخواهند تا حاضر شود، چون ظاهرا به شکل عادی این اتفاق نمی‌افتد. من می‌پرسم چرا دادگاه مهدی هاشمی که امروز در لندن است و 4 ماه قبل با بهانه رسیدگی به امورات دانشگاه آزاد به خارج از کشور رفته و پس از مطالبه از علت اصلی این همه تاخیر در بازگشت ایشان، آقای هاشمی می‌گوید مهدی برای گرفتن دکترا رفته و به این زودی برنمی گردد.
نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: فائزه هاشمی روز عاشورا زیر پل کالج بوده و به تحریک اغتشاشگران پرداخته است. نقشی که این‌ها و سران فتنه در این اغتشاشات داشتند و بزرگ‌ترهای این‌ها باید بررسی شود. همه این اتفاقات صحت ادعاهای احمدی نژاد را ثابت می‌کند.
رسایی با بیان اینکه همه پول‌هایی که در انتخابات خرج شد برای به میدان کشیدن اراذل و اوباش بعد از انتخابات توسط همین مهدی هاشمی داده می شد گفت: خب این‌ها که همان ادعاهای احمدی نژاد را یک به یک ثابت کرد. من می‌پرسم وقتی که این‌ها رسما اعلام کنند که به دنبال براندازی هستند و تمام نسخه‌ها و مدل به مدل پروژه انقلاب مخملی اجرا می‌شود، آن وقت آقای مطهری چه می‌گویند و چه چیز را انکار می‌کند.
وی افزود: بله انقلاب مخملی در کشورما به دلیل وجود رهبری ممکن نیست. اگر سران فتنه می‌دانستند که رهبری با یک خطبه نماز جمعه، با یک اشاره می‌تواند سی میلیون را در سراسر کشور و در تهران حدود 3 میلیون را به خیابان بیاورد، دست به این اقدام نمی‌زدند. عدم تحقق پروژه انقلاب مخملی در کشور به خاطر همین مسائل است، نه اینکه آنها قصد آن را نداشتند.
مطهری در پاسخ به صحبت‌های رسایی گفت: من معتقدم اتفاقا آقای رسایی و امثال وی از منشاهای فتنه هستند. یعنی همانطور که رهبران جنبش سبز و خود احمدی نژاد را یک منشا فتنه می‌دانم، امثال رسایی و تندروهای طرف مقابل را هم از منشاهای فتنه می‌دانم.
نماینده تهران افزود: ببینید اینکه ما بگوییم میرحسین موسوی یا هاشمی بعد از انتخابات برای آشوب، پول خرج کرده اگر هم بوده، نتیجه عکس العمل نحوه مناظره‌ای بود که احمدی نژاد انجام داد.
مطهری خطاب به رسایی گفت: اگر به خانواده شما بیایند و بگویند همه شما دزد هستید و از ابتدا تا الان دائما در حال اختلاس بودید چه می کردید؟ وقتی در مقابل چشم 50 میلیون نفر این را بگویند خب چه می شود؟ من خودم اولین کسی بودم که در سال 80 خواستار شفاف سازی اموال خانواده هاشمی شدم. معتقدم باید دادگاهی تشکیل شود و همه اتهامات کروبی، موسوی و احمدی‌نژاد بررسی شود. و الا این تندروی‌هایی که امثال رسایی می‌گویند و انجام می‌دهند و می‌خواهند پروژه انجام دهند، همان پروژه حذف هاشمی، موسوی و خاتمی است که کشور را به پرتگاه می‌کشاند. اینها به صلاح کشور نیست.
وی افزود: اگر این‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شوند، شما مطمئن باشید که این بحران به آسانی قابل حل نیست.
رسایی نماینده تهران در پاسخ به علی مطهری گفت: من از مطهری سوال می‌کنم که اگر این ایرادات احمدی نژاد به فرزندان هاشمی وارد نبود، ‌پس چرا شما سال 80 نامه نوشتید و اعتراض کردید ؟! مگر آن روز هم اتفاقی افتاده بود؟
رسایی همچنین پرسید مهدی هاشمی از سال‌های 71 و 72 در وزارت اطلاعات پرونده داشته است، اما اجازه رسیدگی داده نشد و حتی مسئول رسیدگی به این پرونده از وزارت اطلاعات اخراج شد، آن روز هم کسی اتهام زده بود.
رسایی در پایان گفت که تنها راه برون رفت برخی از فتنه‌ای که ایجاد کرده‌اند، این است که قانون اجرا شود و همه به آن تن دهند و با مسببان این فتنه برخورد شود و کسانی که ضرر دیدند، چه اموال عمومی و چه اموال خصوصی، خسارت آنها پرداخت شود




تاریخ : سه شنبه 88/10/22 | 9:55 عصر | نویسنده : جوانمرد | نظر

  • اس ام اس دون | ریه | وبلاگ شخصی